Some Rabbi opinion about Carpet bombing Gaza and john stewart sketch

Salam,
i received this by email, interesting

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1180527966693&pagename=JPost/JPArticle/ShowFull

Eliyahu advocates carpet bombing Gaza
May. 30, 2007
Matthew Wagner , THE JERUSALEM POST

All civilians living in Gaza are collectively guilty for Kassam attacks on Sderot, former Sephardi chief rabbi Mordechai Eliyahu has written in a letter to Prime Minister Ehud Olmert.

Eliyahu ruled that there was absolutely no moral prohibition against the indiscriminate killing of civilians during a potential massive military offensive on Gaza aimed at stopping the rocket launchings.

The letter, published in Olam Katan [Small World], a weekly pamphlet to be distributed in synagogues nationwide this Friday, cited the biblical story of the Shechem massacre (Genesis 34) and Maimonides’ commentary (Laws of Kings 9, 14) on the story as proof texts for his legal decision.

According to Jewish war ethics, wrote Eliyahu, an entire city holds collective responsibility for the immoral behavior of individuals. In Gaza, the entire populace is responsible because they do nothing to stop the firing of Kassam rockets.

The former chief rabbi also said it was forbidden to risk the lives of Jews in Sderot or the lives of IDF soldiers for fear of injuring or killing Palestinian noncombatants living in Gaza.

Eliyahu could not be reached for an interview. However, Eliyahu’s son, Shmuel Eliyahu, who is chief rabbi of Safed, said his father opposed a ground troop incursion into Gaza that would endanger IDF soldiers. Rather, he advocated carpet bombing the general area from which the Kassams were launched, regardless of the price in Palestinian life.

“If they don’t stop after we kill 100, then we must kill a thousand,” said Shmuel Eliyahu. “And if they do not stop after 1,000 then we must kill 10,000. If they still don’t stop we must kill 100,000, even a million. Whatever it takes to make them stop.”

In the letter, Eliyahu quoted from Psalms. “I will pursue my enemies and apprehend them and I will not desist until I have eradicated them.”

Eliyahu wrote that “This is a message to all leaders of the Jewish people not to be compassionate with those who shoot [rockets] at civilians in their houses.”

******
here is John Stewart comedy sketch about Gaza in the daily show

http://meccho.com/Videos/Another_Great_Jon_Stewart_Clip

Posted in Uncategorized

6 thoughts on “Some Rabbi opinion about Carpet bombing Gaza and john stewart sketch

  1. hii guys:) just wanted to share smth with you … check this out:
    كان أدولف آيخمان أيام هتلر خبيراً في الشئون الصهيونية قبل أن يصبح رئيساً لقسم اليهود في جهاز أمن المانيا والرئيس الأول عن معسكر أوشفيتز أكبر معسكر لأعتقال اليهود.

    – كان لآيخمان دور في تهريب بعض ألاف من اليهود عن محارق النازية الهولوكوست.

    – وحين تشكلت محاكمة نورمبرج لمحاكمة مجرمي الحرب من الألمان فر آيخمان من براثنها بمساعدة المليونير اليهودي ( كاستنر ).

    – وفي عملية تعتبر من أبرع عمليات الموساد تم إحضار آيخمان من الأرجنتين التي كان قد أستقر فيها وغير معالمه وشخصيته وتكمن براعة العملية بأن الأرجنتين لم تعلم بها حتى أعلنت ( إسرائيل ) أن آيخمان تم القبض عليه.
    – بدأت محاكمة آيخمان وتعذر هو بأنه كان ينفذ أوامر هتلر وبأنه ساعد اليهود وهربهم ووقف بجانبه ( كاستنر ) اليهودي , لكن طلبه رفض وأيقن أنه سيلاقي مصيره فقرر قراراً أستغربه اليهود..

    – طلب من اليهود أن يعتنق اليهودية وأن يسجل في الأوراق الرسمية كيهودي !!!!
    – ولما سأله اليهود عن السبب الذي دفعه لاعتناق اليهودية أجابهم بأنه سيصرح بالسبب أمام وسائل الأعلام ووكالات الأنباء ففرح اليهود وجمعوا له وكالات الأنباء وانتصب آيخمان في وقفة عسكرية وقال أمام عدسات الكميرات:

    ( أردت اعتناق اليهودية ليس حباً فيها , ولا حباً في إسرائيل , إنما أدرت بذلك أن أهتف لنفسي أن كلباً يهودياً قد أعدم ليدرك من سبقوه من الكلاب , وأنه لكم يسعدني قبل أن أموت , أن أوجه رسالة اعتذار إلى الإسرائييلين , تحمل كل ندمي وحرقتي , وأنا أقول لهم أن أشد مايحز في نفسي أنني ساعدتكم على النجاة من أفران هتلر , لقد كنت أكثر إنسانية معكم , بينما كنت أكثر خبثاً وقذارة أيها الكلاب , إن أرض فلسطين ليست إرثكم و لا أرضكم , فما أنتم إلا عصابة من الإرهابيين والقتلة ومصاصي دماء الشعوب , ما كان لكم إلا الحرق في أفران هتلر لتنجو الأرض من خبثكم وفسقكم ويهنأ الكون بعيداً عن رذائلكم , فذات يوم سيأتيكم هتلر عربي يجتث وجودكم إجتثاثاً , ويحرق عقولكم وأبدانكم بأفران النفط أيها الكلاب يؤلمني أن أشبهكم بالكلاب , فالكلاب تعرف الوفاء الذي لا تعرفونه لكن نجاسة الكلاب وحيوانيتها من ذات سلوككم , اهنأوا ماشئتم بإجرامكم في فلسطين , حتى تجيء اللحظة التي تولون فيها الأدبار , وتعلو صراخاتكم تشق العنان , فتذوقوا مذلة النهاية التي لا تتصوروا أنها بانتظاركم وعندها ستكون الكلاب الضالة أفضل مصيراً منكم ).
    – بعد هذا الكلمة الصدمة غلى حقد اليهود فشنقوه ثم حرقوه في فرن صنع خصيصاً له ومن ثم طحنت عظامه ووضعت داخل علبة حديدية ورميت في البحر على طريقة موسى في البحر.

    – آيخمان مثلنا جميعاً كان يعلم أن نهاية اليهود على يد عربي وليته يكون هتلر عربي يجمع بين الكراهية المستحقة لليهود التي طالما برع فيها هتلر.

    – هتلر الذي يقول: ( اليهود أسياد الكلام وأسياد الكذب , إن اليهود ذلك الجنس الحقير ليسوا سوى أعداء للجنس البشري , وهم سبب كل ما ألم بنا من بلاء ومعاناة , لو تمكن اليهود من حُكم العالم سينتج من ذلك خراب الدنيا , لذلك أخذت عهداً من الله العلي أن أهب نفسي جهاداً ضدهم , وقتالاً من أجل الله ضدهم ).

    – عني شخصياً لا أخالف هتلر في أي عمل أو فكرة أتخذها ضد اليهود , ورغم ما فيه من عنصرية وتطرف تعدّت اليهود إلا أنها مع اليهود أعتبرها قمة النجاح فكراهية اليهود أمر لا يستغربه حتى أقرب الأقربين لهم ..

    – فحين وضع الدستور الأمريكي قال الرئيس الأمريكي بنيامين فرانكلين في خطابه المشهور:

    ( إنهم طفيليات قذرة لا يعيش بعضهم على بعض ” يقصد عمليات النصب والربا والسرقة ” ولابد لهم من العيش بين المسيحيين وغيرهم ممن لا ينتمون إلى عرقهم , فإذا لم يُبعد اليهود عن الولايات المتحدة بنص الدستور فإنهم سيتدفقون إلى الولايات المتحدة في غضون مائة سنة وسيحكمون شعبنا ويدمروه ).

  2. butterfly that never happened, what are u saying is a typical arabic mambojambo, what ur saying never took place, and no one says anything about it except some stinky arabic sites ,

  3. severo, that is right! but he was really cremated and his ashes were scattered over the mid sea!

    Now we can not tell for sure if this is true or not, but if we could read german we probably could have make sure of it!

    finally according to wiki, the source is an arabic book called:

    كفاحي..قراءة جديدة في مذكرات هتلر ونهايته لفريد الفالوجي

  4. Stop saying Israel , Say IsraHell
    This campaign lunched to show the world Israhell , is an Illegal country .

    Say IsraHell in your writings , chat , conversations and artworks .

Leave a Reply

Your email address will not be published.